asaga

Fjellheisen

• Publisert: 10.09.2017, 18:17
  • Kategori: Trening og kosthold

Troms har hatt nok en dag med strlende vr. Jeg vknet tidlig og var klar for en rolig og slapp sndag, men det endte opp med bli noe helt annet. Nr jeg s at solen kom fikk jeg s utrolig lyst til ta en tur ut. Samboeren ville vre hjemme, s jeg gikk ut alene. Jeg tok p meg litt treningsklr, blant annet den ene tightsen og sportsbhen fra ICIW som jeg nylig kjpte inn og begynte g. Tightsen var forresten knallgod p og jeg kan varmt anbefale den videre. Frem til Ishavskatedralen byttet jeg p jogge og powerwalke, men nr jeg frst kom meg til kirken ville jeg gjre litt mer ut av meg. Jeg bestemte meg derfor g opp fjellheisen. Jeg visste ikke hva slags tur jeg hadde startet p for si det snn.

Nr jeg frst kom meg til fjellheisen, s jeg hvor bratt turen opp ville bli. Men s har det seg snn at jeg er en sta og bestemt jente og nr jeg frst hadde bestemt meg for g opp s skulle jeg opp uansett hva det ville kreve av meg. Jeg brukte god tid. Jeg skjnte det ville bli en tff tur da kondisjon og meg ikke matcher s veldig bra. Jeg tok mange pauser og har innsett at det er helt greit. Folk fr bare g forbi meg der jeg sitter p en stubbe for f igjen pusten litt, det er ikke noe farlig. Jeg tror vi er redde for vre drligere enn alle andre og det m vi bare legge fra oss. Jeg fikk igjen pusten samtidig som jeg fikk nyte en utrolig utsikt der jeg satt, s jeg koste meg egentlig bare. Dessuten var turen opp s bratt at etter at jeg hadde gtt en stund s klarte jeg ikke g s mange meter av gangen fr jeg mtte ta en liten pause igjen. Igjen, det er helt greit. Jeg vet jeg ikke er like sprek som mange andre som gr opp der. Likevel var jeg en av de som gikk og med det i mente, er jeg stolt over at jeg gikk og til slutt kom meg til toppen. Mestringsflelsen blomstret nr jeg sto oppe ved heisen og s ned p en stk solrik Tromsy. Utrolig fin utsikt der oppe. Spesielt i dagens solskinn.

Det var mange som var ute gikk idag. Mange som tok heisen opp ogs. Det var ogs en del som gikk opp til Flya, noe jeg ogs vurderte, men jeg var s sliten nr jeg kom opp fjellheisen at jeg hadde nok med tenke p turen hjemover igjen, haha. Til sammen var jeg ute i ca tre og en halv time. P den tiden har jeg jogget og gtt helt fra Tomasjord til kirken, gtt til fjellheisen, gtt opp fjellheisen, tatt meg en god pause, gtt ned fjellheisen igjen og tilbake til Tomasjord. Nr jeg kom hjem var jeg sliten og sulten. Jeg tok meg en god og varm dusj og i ettertid har vi spist pizza til middag. Den spiste jeg med god samvittighet, haha. Jeg har slitt litt med venstre kne i noen dager og kjenner det litt etter turen idag, men overraskende nok har jeg enda mer vondt i hyre hndledd. Jeg kan ikke fatte eller forst hvorfor, men jeg har ftt skikkelig vondt. Det er ikke det hndleddet jeg har hatt problemer med tidligere heller, s jeg fr bare sttte opp leddet hpe at det gr over til i morgen.

N sitter jeg god og mett i sofan i kosedressen etter en aktiv og nydelig dag. Kvelden skal bare vre rolig. Jeg skal blogge litt mer ogs vurderer jeg lese litt mer i Harry Potter. Hper dere fr en fin sndagskveld alle sammen!