asaga

Fjellheisen

• Publisert: 10.09.2017, 18:17
  • Kategori: Trening og kosthold

Tromsø har hatt nok en dag med strålende vær. Jeg våknet tidlig og var klar for en rolig og slapp søndag, men det endte opp med å bli noe helt annet. Når jeg så at solen kom fikk jeg så utrolig lyst til å ta en tur ut. Samboeren ville være hjemme, så jeg gikk ut alene. Jeg tok på meg litt treningsklær, blant annet den ene tightsen og sportsbhen fra ICIW som jeg nylig kjøpte inn og begynte å gå. Tightsen var forresten knallgod på og jeg kan varmt anbefale den videre. Frem til Ishavskatedralen byttet jeg på å jogge og powerwalke, men når jeg først kom meg til kirken ville jeg gjøre litt mer ut av meg. Jeg bestemte meg derfor å gå opp fjellheisen. Jeg visste ikke hva slags tur jeg hadde startet på for å si det sånn.

Når jeg først kom meg til fjellheisen, så jeg hvor bratt turen opp ville bli. Men så har det seg sånn at jeg er en sta og bestemt jente og når jeg først hadde bestemt meg for å gå opp så skulle jeg opp uansett hva det ville kreve av meg. Jeg brukte god tid. Jeg skjønte det ville bli en tøff tur da kondisjon og meg ikke matcher så veldig bra. Jeg tok mange pauser og har innsett at det er helt greit. Folk får bare gå forbi meg der jeg sitter på en stubbe for å få igjen pusten litt, det er ikke noe farlig. Jeg tror vi er redde for å være dårligere enn alle andre og det må vi bare legge fra oss. Jeg fikk igjen pusten samtidig som jeg fikk nyte en utrolig utsikt der jeg satt, så jeg koste meg egentlig bare. Dessuten var turen opp så bratt at etter at jeg hadde gått en stund så klarte jeg ikke gå så mange meter av gangen før jeg måtte ta en liten pause igjen. Igjen, det er helt greit. Jeg vet jeg ikke er like sprek som mange andre som går opp der. Likevel var jeg en av de som gikk og med det i mente, er jeg stolt over at jeg gikk og til slutt kom meg til toppen. Mestringsfølelsen blomstret når jeg sto oppe ved heisen og så ned på en stk solrik Tromsøy. Utrolig fin utsikt der oppe. Spesielt i dagens solskinn.

Det var mange som var ute å gikk idag. Mange som tok heisen opp også. Det var også en del som gikk opp til Fløya, noe jeg også vurderte, men jeg var så sliten når jeg kom opp fjellheisen at jeg hadde nok med å tenke på turen hjemover igjen, haha. Til sammen var jeg ute i ca tre og en halv time. På den tiden har jeg jogget og gått helt fra Tomasjord til kirken, gått til fjellheisen, gått opp fjellheisen, tatt meg en god pause, gått ned fjellheisen igjen og tilbake til Tomasjord. Når jeg kom hjem var jeg sliten og sulten. Jeg tok meg en god og varm dusj og i ettertid har vi spist pizza til middag. Den spiste jeg med god samvittighet, haha. Jeg har slitt litt med venstre kne i noen dager og kjenner det litt etter turen idag, men overraskende nok har jeg enda mer vondt i høyre håndledd. Jeg kan ikke fatte eller forstå hvorfor, men jeg har fått skikkelig vondt. Det er ikke det håndleddet jeg har hatt problemer med tidligere heller, så jeg får bare støtte opp leddet å håpe at det går over til i morgen.

Nå sitter jeg god og mett i sofan i kosedressen etter en aktiv og nydelig dag. Kvelden skal bare være rolig. Jeg skal blogge litt mer også vurderer jeg å lese litt mer i Harry Potter. Håper dere får en fin søndagskveld alle sammen!