Trening før frokost

Først og fremst vil jeg takke for alle delingene av forrige innlegg. Innlegget finner dere HER om dere ikke har lest. Jeg har fått både positive og negative tilbakemeldinger, noe jeg forsåvidt regnet med. Jeg får blant annet høre at denne saken i aller høyeste grad er for oppblåst. Med tanke på hva slags bilde gruppen har fått på seg vil jeg si det er bra og nødvendig. Jeg står for det jeg skrev og mener fortsatt folk bør melde seg ut av gruppen. Ikke fordi flertallet i gruppen er en del av de utrolig negative sidene som er delt, noe jeg forstår ikke er tilfellet, men fordi gruppen har fått et såppas negativt bilde på seg som den har. Det er så klart trist at enkelte skal ødelegge for en hel gruppe, men sånn er det dessverre blitt. I tillegg kan de enkelte som har postet det de har gjort dra med seg flere i et utrolig negativt dragsug. De som er mot det jeg skriver får bare være det. Vi får være enig om å være uenige. Jeg håper uansett gruppen legges ned. 

————————————————————————————————————————————————————————————————

Tilbake til overskriften. Idag fikk jeg for første gang på lenge mulighet til å sove litt utpå. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg fikk muligheten til det. Jeg våknet flere ganger før jeg til slutt sto opp rundt kvart på ti. Her hjemme inntok vi en banan og litt kosttilskudd før vi ca en halvtime etterpå var på vei ut døra for en treningsøkt. Følelsen av å spise en litt større og god frokost etter en treningsøkt er så utrolig godt, så derfor falt valget på det idag. Samboeren har gått løs på et stort program med mange øvelser så jeg så meg nødt til å slenge på noen ekstra øvelser idag jeg også, sånn at vi ble ferdig ca samtidig. Tror det ble opp mot åtte-ni øvelser pluss oppvarming på meg idag og etter dette sa jeg meg fornøgd. 

Dagens øvelser og mine repetisjoner viser jeg dere med bilde fra min treningsdagbok. Feel free til å ta det, bruke det og endre det. Dagens program gikk på “upper body”. Jeg har til sammen to program på “upper body” og to program på “lower body”. Disse programmene rulerer jeg på gjennom uka, annenhver gang, sånn at jeg for eksempel ikke trener to “upper body”-program etter hverandre.

Kilo og repetisjoner endrer dere på som dere vil. Jeg løfter ikke spesielt tungt, i all fall ikke når jeg har like mange repetisjoner på flere sett. De fem første øvelsene er de som er med på programmet i utgangspunktet og de tre siste er nye idag. Kb push press er for eksempel helt ny for meg og da løfter jeg lettere sånn at jeg lærer meg øvelsen teknisk riktig før jeg legger på vekt. Veldig greit med en samboer som studerer personlig trener som kan vise meg litt.

Det kan være skummelt for mange å dele hvor mye man løfter, meg inkludert. Mens jeg skriver nå, kan jeg bli redd for å få en kommentar som sier “herregud, løfter du ikke mer?” eller “du som skriver så mye om trening og kosthold bør jo klare mer enn det der”. Jeg trener med vekter som passer meg best og kanskje løfter jeg mer etterhvert. Jeg kjenner på meg selv om min kropp at jeg trives med programmet jeg har nå, også når det kommer til kilo og repetisjoner. Jeg endrer på programmet etterhvert som det passer. Det er også viktig å kjenne på kroppen hvor mye den klarer og at man trener teknisk riktig før man legger på vekt. All trening er god trening og dette med trening er veldig individuelt. Det er viktig å tilpasse trening til hver enkelt person. Derfor er jeg veldig på den at dere må endre på programmet hvis dere vil. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg